torsdag 24 december 2009

Julaftonskväll

Så då var denna julafton över med en massa mat, julklappar och tomte. Supermysig julafton hos svärföräldrarna i Läckeby. Nu sitter man och försöker smälta all mat. Är fortfarande väldigt mätt. S har precis skruvat ihop A:s snowracer som han fick i julklapp och vi har lovat att vi ska ut och åka imorgon förmiddag. Han blev så lycklig för den, så nu får vi hoppas att snön får ligga kvar ett tag, men det verkar som det kommer smälta bort.

Innan jag fick barn så tyckte jag bara det var ett bestyr med julen, man skulle åka runt till alla och äta. Men nu sedan jag träffat S så känns det roligt att göra allt för A och för familjens skull. En helt ny känsla faktiskt, roligt att bara umgås med dom man älskar mest av allt. Hoppas A växer upp och känner en sån trygghet som jag gör nu efter alla år av ovisshet, med fylla och droger inblandat från dom man har levt med. Känns som livet är väldigt lätt att leva just nu och det var värt allt kämpande i motvind. Så mitt råd till alla som har det svårt på något sätt så ge inte upp, alla får någongång känna kärlek och trygghet, för det är alla värd.

GOD JUL

Inga kommentarer: