tisdag 22 december 2009

Förberedelser inför jul


Idag har vi varit och julahandlat, jag, mamma och A. Det blev en massa gott som julskinka, pressylta, kalvsylta, sill för inläggning mm. Tyckte inte att det var lika mycket folk på maxi idag som i fredags så det var skönt faktiskt.


När vi kom hem så la mamma in sill medans jag tog en tupplur, det tycker jag är att dela julsysslor lika..=) När jag vaknade till liv igen så var jag och A till pulkabacken en runda, man får ju passa på medans det är snö. A är fortfarande inte riktigt pigg efter vaccinationen, men det går väl över till julafton får vi hoppas. Han har varit sjuk varje jul nu.


Imorgon fortsätter förberedelserna inför julen. Första gången jag firar jul i kalmar, ska bli skönt att bara vara hemma istället för att härja runt till halva släkten. Jag ska ju ändå jobba på annandan så det är lika bra att var hemma sen tycker mina svärföräldrar att det är roligt att ha oss där med.

Inga kommentarer: