måndag 14 december 2009

Cykeltur


Jag och A var ut på en härlig cykelrunda på förmiddan. Är så skönt att han cyklar utan stödhjul nu för då kan han cykla lite längre rundor. Var härligt frisk och kall luft idag, så där att det nästan gör ont i kinderna.. =) Finns faktiskt riktigt bra med cykelvägar måste jag säga. Är ju tur det för A har väl inte riktigt nån koll på det här att det finns bilar i trafiken och att det är farligt att bli påkörd. Han frågar alltid "varför det mamma?" "kommer det mycket blod då mamma?"

Hmmm.. vad svarar man liksom? Och det är alltid mycket frågor om allt. Tex. " mamma, varför får inte jag gå till konsum själv?" Och jag tänker att vad ska jag svara på de? de enda jag kommer på är. Det kan finnas snuskgubbar.. Varpå han frågar mormor hur en snuskgubbe ser ut..hahaha

Min underbara son. Han har så mycket funderingar om allt och då menar jag ALLT.


Inga kommentarer: