torsdag 19 januari 2012

Torsdag

Idag har jag härjat runt på stan och hunnit uträtta diverse ärenden. Har varit och träffat en jobbcoach och vet inte riktigt vad hon ska kunna göra för mig men hon var ju trevlig ialla fall. Hann även med att träffa bästa Sandra som fick följa med till Maxi och storhandla vart 9 kassar och det är ju smidigt med självscanning såvida man inte åker på avstämning som jag gjorde idag, jag vet att det är slumpvis men varför sker detta ALLTID när man storhandlar??

Har ringt runt en massa samtal till akassan (omöjliga att få tag på), kunskapsnavet(vill att jag kommer in så fort som möjligt), CSN(telefonkön som gud glömde), NBI( ingen som kan svara på frågor), facket(semester) så det är ju tur att man har en ängels tålamod.

Det visade sig att utbildningen som jag tänker söka till hösten behövs matte A (liiite panik nu då). Den kursen är på 100 p och jag är inte berättigad CSN för det tack vare att jag inte avslutade en kurs 2004, och det har jag ju bara mig själv att skylla. Om jag har en jäkla tur så får jag stämpla samtidigt om jag ändå står till arbetsmarknadens förfogande, men då gäller det ju att få tag på akassan med vilket verkar vara ett helt projekt eftersom dom har begränsade öppettider och det är ju lite bråttom eftersom kursen redan har börjat. Fast jag får ju skylla mig själv eftersom jag hade kunnat ringt långt tidigare. Så nu har jag däckat i soffan med huvudvärken från helvete.

Inga kommentarer: