tisdag 17 januari 2012

pappersarbete

Är så jäkla trött på alla papper som ska skickas in till diverse ställen när man blir arbetslös,häften till ett ställe och resten till ett annat. Det är ju ett heltidsjobb med allt jagande efter alla intyg och alla samtal man måste ringa. Då har jag inte räknat med alla telefonköer man ska vänta i. Saken blir ju inte bättre när förra arbetsgivaren hittar på egna saker på arbetsgivarintyget. Det innebär ju mer jobb för min del. Samtal med facket osv. Just när man tror att man skickat in alla papper till akassan så får man tillbaka en massa papper och en lapp om ytterligare intyg som krävs. Jag undrar ju lite när jag ska ha tid att söka jobb?? Tror inte att dom riktigt har tänkt på det.
Jag är helt slut efter all energi detta har tagit ifrån mig. Skulle behöva en semester på det här.

Imorgon blir det nya tag. Snucke är hemma imorgon så jag tänkte ta med honom på en joggingrunda.

Inga kommentarer: