söndag 15 januari 2012

Härliga Söndag

Vaknade vid 7.00 och var pigg och utvilad och har alltid varit, Ja jag vet jag är extremt morgonpigg och jag presterar som bäst på morgonen. 
Arvid vaknade samtidigt på sitt bästa humör vilket inte heller hör till vanligheterna, han har varit extremt trotsig senaste tiden och det är såna här dagar man känner sig lite extra lycklig.

Nu är jag precis hemkommen från den dagliga skogsturen med Nertan.
Har gått från snabba promenader till att jogga bitvis och det känns jätteskönt.
Trodde aldrig att jag var en joggingmänniska, men alla kan ju ändra sig.
Nu har jag bestämt mig för att gå ner i vikt.
Målvikten är 60 kg.
Det innebär ju snabbt uträknat att jag måste gå ner 15 kg.
Det kommer säkert ta sin lilla tid, men det gör inget faktiskt.
Förr så ville jag ha resultat direkt men har insett att i detta fall är omöjligt.

Jag kanske kanske har blivit äldre och klokare.
Det vet jag inte men jag är hur eller hur fast besluten. 

Inga kommentarer: