onsdag 25 januari 2012

en helt vanlig onsdag

Alla säger att det är så tråkigt med vardagen. Men jag får faktiskt säga att jag gillar den mer och mer ju äldre jag blir. När jag var yngre ville jag att det skulle hända saker hela tiden men nu tycker jag det är skönt med rutiner. Och det är vardagslyx att bara göra ingenting. Hur skönt är inte det att bara krypa ner i soffan under ett stort varmt täcke?

Idag har jag lämnat Arvid på skolan sen var det långpromenad med Nertan. Det var så där skönt kallt ute idag. Det är så fint när det är lite vitt och solen skiner. Sen pluggade jag lite matte innan det var dags att hämta Arvid på skolan och han ville inte vara hemma utan gick till svärmor där han får all uppmärksamhet heeela tiden. Där trivs han som fisken i vattnet. så vid halv fem dök han upp och ville ha mat. Sen var jag och tränade box på malkars i Lindsdal, jäklar vad jobbigt det var då. Kommer garanterat ha jordens träningsvärk imorgon.

Sen hittade jag en mattebok på blocket som jag var och köpte. Jag betalar inte 360 kr för en mattebok liksom. Så när jag kom hem så pluggade jag som en galning och det blev många aha upplevelser. Känns så skönt när man förstår. Det är verkligen en riktig kick.

Inga kommentarer: