måndag 16 januari 2012

Måndag

Då var det en ny vecka igen. Tiden bara springer ifrån en bokstavligen. Idag promenerade/joggade jag en runda på morgonen och efter det åkte jag till Skansen för att hämta arbetsgivareintyg. Jag är inte helt nöjd med det om man säger så. Vad jag tycker och tänker om det håller jag för mig själv. Den som lever får som sagt se vad som händer i det fallet. Sen var jag och hälsade på finaste Annah när jag ändå var i Färjestan. Det var ju inte igår man träffade henne heller.

Arvid hade följt med en kompis från skolan så jag hade lite egentid när jag kom hem så jag slängde mig i soffan under ett täcke. Då ringer det någon från blomsterkrysset och säger att dom har blommor till mig!?

Jag: Från vem då?
BK: Det får vi inte säga så du får vara nyfiken ett tag till.
Vi bestämde att dom skulle komma förbi 17.30..
Åh vad spännande. Ringde Snucke direkt men han säger att han är oskyldig.

Jag gick och hämtade Arvid hos hans kompis men tänkte fortfarande jag kan tänkas få blommor ifrån och framför allt varför?

Vi kom hem och äntligen kom blommorna. Dom var från min fina vän Annah. Gissa om jag blev glad.=)
Det följde med en dikt med och så här stod det:

Ibland kan man känna en vinge av tankar smeka kinden, som om orden är sagda och bärs med vinden. Mina tankar är ofta hos dig, min kära vän, och jag hoppas att vi snart ses igen! Dessa blommor förgyller för dig, precis som du gör för mig! Kram Annah


Tack tack snälla Annah du har verkligen piggat upp min måndag.

Inga kommentarer: