torsdag 12 januari 2012

Nytt jobb?

Om det är någon som vet om ett jobb som ger bra betalt, har bra arbetstider och framförallt är roligt så är det bara att höra av sig till mig..=)
Nä skämt åsido. Jag behöver ett jobb nyss. Om ingen missat det så blev jag varslad från mitt jobb i december pga. arbetsbrist. Surt? ja lite.
Fast jag anser att allt har en mening. Det kanske var meningen att jag skulle gå vidare att göra något helt annat. Har mina idèer om vad jag vill göra. Ska söka till en utbildning i höst. Men det är lååångt till hösten och det kan ju hända mycket innan dess. Fast det är ju alltid bra att ha en plan B ifall det inte dyker upp något roligt innan dess.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och träffat en handläggare. Jag vet egentligen inte vad det ska ge mig men det får väl tiden utvisa. Hon föreslog att jag skulle söka jobb på ronneby brunn. Om det hade varit ett heltidsjobb hade jag kunnat förstått men extra vid behov?! Jag har ju ingen större lust att åka i en halv evighet för att jobba ett par timmar. Känns som det är liiiite för långt.

Idag fick jag ett extra barn med mig hem från skolan. Arvid har hittat en lekkamrat som heter Emma. Såå kul att han redan efter bara ett par dagar på nya skolan hittat kompisar. Å andra sidan är ju inte Arvid direkt blyg av sig.

Inga kommentarer: