måndag 11 januari 2010

Ridning


Har nu kommit hem efter att ha varit på ridklubben Udden och ridit för första gången på 15 år, helt otroligt vad tiden går. Så jag behöver ju inte nämna att jag är liiite ringrostig. När jag kommer dit läser jag på lappen att jag ska ha en häst som heter Imroc så jag går och letar på hans box men den är tom så jag antar att han går lektion (såvida han inte har rymt då). Nervös som tusan dyker det upp en tjej som ser ut att rida i min grupp så jag börjar småprata lite med henne, det känns tryggt att det är nån som vet vad hon sysslar med för jag börjar undra vad i H**e jag gör här. När klockan börjar närma sig så följer jag snällt med dom som har gjort sina hästar färdiga ut i ridhuset. Där träffar jag ridläraren, J som hon heter och verkar supertrevlig men det gör inte mig mindre nervös. Hittar till slut den häst som jag ska ha för dagen och lyckas ta mig upp ( oj vad högt upp det var).


Till en början skrittar vi runt lite tills ridläraren säger att vi ska börja trava. Det var jätteroligt trodde jag skulle ha mycket sämre balans än så efter 15 år, jag hade inte den piggaste hästen i ridhuset så man fick verkligen jobba för att hålla igång honom. Efter en timmes jobbande var jag helt slut och när jag klev av hästen var mina ben som spagetti. Jag ser inte fram emot morgondagens träningsvärk. Ridläraren berömde och nämnde lite saker jag skulle tänka på. När jag kom hem var jag tvungen att ringa både mamma och syrran för att berätta hur stolt och glad jag var som hade klarat första ridlektionen utan missöden.

1 kommentar:

Lisa sa...

Ååå va skoj och ha något sånt kul bara för dig! Kraam