fredag 15 januari 2010

Inför simskolan

I måndags var det första gången A skulle på simskolan ( eller förberedande inför simskolan ) han var jätteglad så när vi kom dit så betalade i kassan och gick och bytte om. Eftersom vi var så tidiga så plaskade A lite själv i bassängen innan det började komma lite fler barn som antagligen också skulle vara med på simskolan. Barnen var tvungen att ha fyllt 5 år för att få vara med i denna grupp och det har ju inte A riktigt än.

Sen kom det en tjej som var simfröken (heter det så? ) och samlade alla barnen och dom fick berätta vad dom hette. Sen var det dags att gå ner i vattnet. Det hela går väl ut på att dom ska få lite vattenvana inför den RIKTIGA simskolan. A är ett väldigt envist barn ( vet inte vad det kommer ifrån..hehe ) som gjorde som han själv ville och inte hade ett dugg lust att lyssna på fröken.Man såg hur hon blev mer och mer besvärad, men jag tycker det är väldigt intressant att se hur hon hade tänkt lösa det hela. Efter att ha sagt till A några gånger så gav hon i princip upp och koncentrerade sig på dom övriga barnen som snällt följde fröken överallt. Ska bli spännande och se hur det går nästa gång.

Sen gick vi och duschade A och bytte om, på vägen ut tänkte jag, det är bara 9 gånger kvar nu. Kommer ut till parkeringen och bilen och ser att jag har fått en böter!! Det har väl alltid varit fri parkering här?? men nu har dom tydligen ändrat till parkeringsskiva. Vart så fruktansvärt arg så jag knölade ihop bötern och kastade den på backen, efter en stund när jag hade lugnat ner mig så insåg jag att jag är tvungen att betala iallafall så det var bara att ta upp den. Undrar vad folk som såg mig tänkte..

Inga kommentarer: