måndag 25 januari 2010

oj oj oj vilken helg..









.. händelserik var bara förnamnet. Lördag morgon vaknade vi av A som smög upp i sängen för att mysa vilket han gör nästan varje morgon. Efter det så var det dags att öppna paket och det var ju såklart superkul, vi firade honom på lördagen fast han fyller 5 år på söndag. Efter det så åkte jag till Maxi för att hämta tårtan jag har beställt, den var jättefin (synd att ingen av barnen tyckte att den var god) sen hem och ta emot alla som kom för att fira A det var L,C och lilla O sen kom D och S och A:s kompisar H och V , det var fullt ös i några timmar sen kom H och V pappa och hämtade dom.
När alla hade åkt hem så var vi till Läckeby för att hämta G och H för att köra dom till flygplatsen, dom skulle till kanarieöarna. Låter ju inte alls skönt att sola och bada i 2 veckor, men det är dom värd mina kära svärföräldrar.


Sen kom vi hem och funderade på om vi skulle ha en spelkväll ( vi är ju alltid ute i tid me) men så ringde W och M och frågade om vi vill komma och kasta pil och ta ett glas vin och efter ett tags diskuterande så bestämde vi oss för att åka dit, hur trevligt som helst. Vi sov kvar där alla fyra. Det blev visserligen sent men det var det värt för A sov ända till halvtio på söndagen sen åt vi frukost och gick till Lassebacken för att åka pulka och även jag provade R nya tefat.


När vi kom hem så var vi rätt så trötta så vi vilade en timme innan det var dags för nästa äventyr för min del, Personalfest på skansen. Vi hämtade M innan vi begav oss över till ön där det bjöds på en väldigt stark fördrink med efterföljande whiskyprovning och det var verkligen jätteintressant. Sen var det dags för mat med underhållning och frågetävling med lag, och vi vann ju såklart. Jag har nog aldrig skrattat så mycket. Hur kul som helst, jag drog nog mig hemåt vid ett och fick skjuts hem av den snälla trubaduren. Så jag behöver ju inte nämna att man är lite sliten idag men det var helt klart värt det.


1 kommentar:

Lisa sa...

Jättefina bilder, och mysigt kalas!! Kram