torsdag 21 januari 2010

Ledig..

..i hela 5 dagar men har ändå fullt upp. Ska ha barnkalas på lördag så det är lite och styra med inför det, A:s bästa kompis H kommer med sin bror V så det är det ända A pratar om. Kan inte fatta att han fyller 5 år, min lilla älskling. Helt otroligt vad tiden går fort.

För nästan ett år sedan när min bästa kompis L fick lilla O så grät jag otroligt mycket för att jag skulle också vilja ha en lycklig graviditet och börja om och vara glad redan från början.

För 5 år sen så mådde jag otroligt dåligt och kände mig fast i ett destruktivt förhållande med lögner och en sambos tablettmissbruk som bara eskalerade. Hade ingen som helst ork att glädjas åt min graviditet eller att jag skulle bli mamma försökte bara överleva alla utbrott som min sambo fick allt oftare, att jag fick kraft att lämna det förhållande är det jag är mest stolt över, men det var nödvändigt för A:s skull. Om jag hade stannat kvar så hade jag gått under med honom, i somras hittade dom honom död i sin lägenhet, men någon måste ju kämpa för A med.

Livet går vidare som tur är och nu har man världen bästa familj, vi är säkert inte perfekt, men vi är lyckliga tillsammans och man känner en trygghet. När jag kommer från jobbet behöver jag aldrig oroa mig i vilket skick min sambo befinner sig i. Det är en otroligt skön känsla att kunna lita på sina nära och kära.

1 kommentar:

Lisa sa...

Tårarna rinner. Du är underbar, och den allra allra bästa mamman för A!
Du värd den härliga och trygga familj du har!
Längtar tills imorgon! Kraaaam