lördag 20 november 2010

Släktband


Har funderat en del dom sista dagarna, eller det gör jag ju alltid mer eller mindre. Men som dom flesta vet så finns inte Arvids riktiga pappa i livet längre han hittades död i sin lägenhet förra sommaren vilket är tragiskt i sig men inte helt oväntat. Arvid vet att hans "gamla" pappa inte finns längre men ibland frågar han om honom. Det jag tycker är väldigt märkligt är att ingen från hans familj dvs. farfar, fastrar,farbror inte har hört av sig en endaste gång på flera år för att vilja träffa Arvid eller bara höra hur han mår. Det är för mig helt ofattbart. Hur tänker dom pratar dom om Arvid hemma eller har dom helt förträngt att han överhuvudtaget finns. Jag har varit på väg att ringa flera gånger men jag tycker ändå inte att det är upp till mig. Har jag fel? borde jag ta kontakt för Arvids skull? Men det är ju dom som går miste om världens underbaraste pojke. Och jag är otroligt glad och tacksam att Snucke har tagit på sig papparollen fullt ut och att hans föräldrar alltid finns där för oss. Helt underbara människor. Önskar att dessa människor kunde lära sig av detta att allt inte handlar om pengar, karriär, nya kläder, dyra bilar och utlandsresor att inte allt handlar om dom och deras liv. Att finnas där och visa kärlek för sina närmaste betyder oändligt mycket mer än det matriella.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du ska kontakta alla släktingar på pappans sida och berätta att det finns en liten kille som behöver stöd och umgänge från deras sida. Har du gjort detta 1 gång så har du uppfyllt dina krav och kan sen släppa dem. Mer än så kan man inte begära. //Uffe

Lisa sa...

Älskade du, så fint du skriver! Jag tycker det är helt underbart att se er, tillsammans, allihop. Ni hör ihop. Vad som än händer, vilket beslut du än tar. Har du frågat Avve någon gång om han vill träffa dem?
Finns alltid här snäckan! Saknar er! Kram!!