fredag 12 november 2010

morgonpigg


Jag har helt plötsligt blivit morgonpigg, varje morgon vaknar jag en halvtimme INNAN Arvid vaknar. Det är i och för sig väldigt skönt för då hinner man gå här och poa i sin ensamhet. Uppskattar att vara för mig själv ibland faktiskt. Pratade med en jobbarkompis som inte är så gammal och hon tycker att det är jobbigt att komma hm till ensamheten. Jag kände likadant i den åldern fast jag tror det ändras när man får barn, man uppskattar ensamheten på ett helt annat sätt. Så nu har man hunnit pluggat vin, gjort frukost och förberett inför dagis. Synd att vädret är tråkigt annars hade en långpromenad varit perfekt. Ska iväg till öland och hjälpa en kompis med hästen för det är ju svårt att lasta själv och jag tycker det bara är kul att få vara i stallet för mig är det total avkoppling.

Inga kommentarer: