fredag 26 november 2010

Julstök


Funderar på om jag ska ner i källaren och ta fram mina julsaker, för första gången tycker jag att det ska bli roligt. När jag var yngre så gillade jag inte julen alls, man skulle alltid åka runt och äta en massa mat så man mådde illa till slut. Nu sen jag fick barn har jag börjat uppskatta julen på ett helt annat sätt och tycker att det är otroligt mysigt att börja sätta upp ljusstakar, tomtar mm. Förra året köpte vi en julgran med och har infört det som tradition att hela familjen är med och klär den. I år ska vi vara hos min kära syster för första gången och det ser jag verkligen fram emot. Saknar Sandviken riktigt mycket nu men sen när man väl är där så förstår man varför man har flyttat, det enda som man egentligen åker upp för är ju att träffa familjen. Önskar jag kunde ha det som Sandra där hennes familj har flyttat med henne till Öland. Jag och min syster stod varandra väldigt nära innan jag flyttade hit så det är klart att det blev tomt. Min mamma följer med ner till Kalmar efter jul så då hinner vi umgås ett litet tag iallafall.

Inga kommentarer: