måndag 1 februari 2010

Hoppning idag

Idag är det måndag igen och min 4:e ridning och det var dags för hoppning och jag var sjukt nervös innan jag åkte ut på udden idag, funderar på vad jag ska säga till min chef om jag ramlar av och bryter något. Våran ordinarie ridlärare hade blivit sparkad och fått en spricka i revbenet så hon var sjukskriven så vi fick en annan ridlärare som inte alls var lika bra tycker jag, och det gör ju en inte mindre nervös om man säger så. Och av någon anledning var vi bara 3 stycken i våran grupp idag och vi brukar vara 7 stycken, men jag tycker att det var skönt faktiskt. Jag hade samma häst som dom tidigare gångerna och det känns ju lite bättre att man känner hästen lite grann. Sen när det var dags att hoppa så försökte jag att slappna av så att inte hästen skulle känna att jag var nervös. Det var visserligen ett väldigt litet hinder men jag tyckte att det var fullt tillräckligt faktiskt.

När jag var yngre så tyckte jag alltid att det var roligast med hoppning men efter idag så är jag lite kluven, tycker det är minst lika roligt med dressyr faktiskt. Tycker själv att hoppningen gick sådär men ridläraren intygade att hon tyckte att det gick jättebra. Jag tyckte att jag tappade balansen en smula efter hindret men det är väl kanske för att det är så länge sedan man hoppade. Så i det stora hela så gick det ju bra och jag oroade mig lite i onödan faktiskt. Nu är jag hemma och pustar ut och laddar inför nästa måndags ridäventyr och hoppas att min vanliga ridlärare är tillbaka.

Inga kommentarer: