fredag 14 januari 2011

Dilemma

Har ett grymt dilemma som gäller Arvids 6 årskalas. Han vill ju bjuda några från dagis men det känns ju taskigt att bara bjuda några stycken med. Till slut har jag gått med på att han får bjuda fyra stycken och vi skrev inbjudningskort och allt. Han var helt överlycklig att få lämna dom idag men när vi kom till dagis så gjorde hans fröken klart för oss att det funkar inte så på dagis (jag höll på skämmas ihjäl). Att man inte bara kan bjuda några stycken. Arvid var jättebesviken och allt är ju mitt fel för jag borde ha frågat först. Jag förklarade att man inte kan bjuda 47 barn och det förstår ju hon med. Hon frågar om inte Arvid har några andra kompisar som han inte går på dagis med som han kan bjuda?? Jo det är klart han har svarade jag, men eftersom han leker med vissa på dagis så tänkte jag att det inte gjorde något. Till slut gick dom ändå med på att han fick bjuda sina kompisar men dom fick inte prata om det på dagis vare sig före eller efter kalaset. Jag vet inte hur dom ska lyckas med det för det är ju det enda Arvid pratar om för tillfället.Ska det vara så här? Ska dom inte få umgås med barnen på dagis privat? Överreagerar jag eller?

Inga kommentarer: